Tilbake

Vi er hjemme

Ferdig

Ferien er over

Og vi er fremme, tilbake

Det er alltid godt

Hjemme er alltid godt, selv om jeg på en måte skulle ønske ferier aldri helt tok slutt.

Likevel så gjør de jo det, slutter.

Plutselig er alle dagene som ble avsatt og fritatt, bare over og oppbrukt.

Jeg skulle ønske den stabile og lindrende varmen var pakket med meg. At den bare lå pakket rundt meg lenge, vel og bare varte.

Varte og varte.

Men heller ikke den gjør det. Den er litt som ett timeglass som bare sakte men helt sikkert renner ut. Tømmes fra hver eneste lille del av meg som jeg fylte den opp med.

Jeg skulle ønske ME lot meg ha de gode stundene helt i fred. Da kunne jeg på en måte godta at byrdene hadde kostet, hvis gledene bare kunne gi.

Men det er ikke sånn,

gleden koster også.

Det gode koster også.

Turen koster også.

Brukt energi koster alltid og fremdeles.

Likevel og uansett er jeg glad for dette.

Så utrolig glad for dette.

For det gikk.

Dette gikk, og selv om jeg vet det vil koste mye å komme seg opp igjen,

Så er det noe med å kjenne på friheten av ett fly, varme, tid og ett annet land under vingene.

Det er som frihet for meg selv. Fra meg selv.

Frihet på en sånn måte som jeg virkelig trengte nå.

Nyt øyeblikkene.

 

Hvem er du, når du ikke lengre er deg selv?
Posts created 273

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top