Mørketiden

Denne tiden, høsten, liker jeg så godt.

Og ikke bare fordi den er fargerik og solen gløder på dager da den er tilstede.

Men Jeg liker så godt denne mørke tiden.

Den tiden som starter der høsten beveger seg sakte men helt sikkert mot ett kaldere vær.

Før vinter faller, før jul med sitt stress men akkurat der dagene aldri riktig våkner til lys. Men likevel blir til lune morninger, kortere dager og lengre kvelder.

Jeg liker at vi kan stå opp, tenne lys, og bare være, sammen og inne. I lyset, mens mørket legger seg som ett teppe over byen og folket.

Det er som om vi alle går litt i dvale, fra der ute, mens livet plukkes opp inne. Og selv om kulda kjennes, er det likevel lettere å bare være med og nyte de lune, lyse, gode øyeblikkene som lages rett her. Som om vi, i denne tiden, lager tid i tiden, på en måte.

Likevel vet jeg at mange synes mørket er tungt, og kanskje derfor bør vi være litt ekstra gode på å spre lys til andre nå.

God Oktoberklem fra meg ?

Hvem er du, når du ikke lengre er deg selv?
Posts created 273

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top