Joggebukse syk

Jeg er egentlig, litt sånn joggebukse syk.

Sånn, Du vet når du kommer inn døren etter en lang dag. Du, klemt i en for stiv, noe trang og ubehagelig bukse. Huden din svir bokstavlig talt og du er usikker på om buksa har etset seg fast eller om dere har utviklet kontaktallergi mot hverandre.

Men, du ser bra ut og det teller mye, som utvasket, lettere dratt deg.

Du kommer hjem, bærer 14 lass for mye, spurter opp trappa og løper på do ( som du ikke har rukket de siste 12-ørten timene.)

Lettet over møtet med velkjent porselen, vrenger du av buksa, og der,

Nesten med blinkende hjerter rundt;

Joggebuksen.

Den myke, fantastiske, «nå har’u det godt» joggebuksen din.

Litt sånn er jeg joggebukse syk.

Som en lettere sprengt meg, er jeg plukket inn i en evighet av sluttfaser, der joggebukser er eneste valg på en ferdigetset hud.

Klær, koster ett dobbelt budsjett i energi valuta og da gjelder det å ha regnskapet i orden, og detaljene sanselig minimale, så ikke baksmellen blir for stor.

Nå er det ikke det at jeg noengang har vært så ultra stilig i klesstilen eller sånt.

Å Nei, men, jeg har aldri bare brukt joggebukser heller liksom.

Man ville kanskje også tenke at det måtte være ekstra godt å alltid leve sånn.

Tja, Det føles litt som å være plassert inn i Gomes garderobe, der løse truser, myke bukser med strikk og luftige mønstre råder.

Behagelig ja, godt for selvfølelsen, kan vurderes.

Lenge følte jeg klær var bortkastet på meg.

Jeg følte jeg sløste de bort, ved å hvile de fulle av nuppete liggesår.

Og jeg som skulle bli frisk i morgen, måtte og burde bare spare de fine.

Men ett sted mellom der klærne på, bar 8 års hvileavtrykk og jeg ble restekassen for blomstrete svigermødre og gamle tanter, så slo den naturlig fashion rebellen inn.

For i dette livet er det mye jeg ikke kan endre enda.

Men klær, følelsen av å føle seg fresh og fin, det, kan jeg endre, for Iblant trenger man noe annet enn joggebukse.

Så mitt nye motto er;

Hvis den kjennes ut som en joggebukse,

er myk, lett, tynn eller god nok som en joggebukse,

Ja da er det antageligvis en joggebukse

Hvem er du, når du ikke lengre er deg selv?
Posts created 273

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top